Handel
Magazyny, Sprzedaż, Usługi, Rozliczenia.
Program wspomaga sprzedaż i gospodarkę magazynową (pełna ewidencja stanów magazynowych). Umożliwia wystawianie dokumentów: sprzedaży, zaliczek, magazynowych, zakupu i płatności. Obsługuje firmy wielooddziałowe. Pozwala prowadzić określoną politykę sprzedaży. Współpracuje z drukarkami i kasami fiskalnymi oraz czytnikami kodów kreskowych.
Wybrane możliwości programu:
Możliwość łatwego przystosowania programu do potrzeb firmy:
- Możliwość elastycznego konfigurowania programu przez system parametrów i praw Użytkowników.
- Definiowanie własnych dokumentów na podstawie dokumentów wzorcowych, wbudowanych w program.
- Definiowany szablon i sposób numeracji dokumentów (roczny, miesięczny, dzienny).
- Możliwość wyboru metody rozliczania towarów w magazynach: FIFO, LIFO oraz według wskazanej dostawy.
- Możliwość przekazywania wszystkich wydruków do plików w formacie PDF oraz wysyłania ich pocztą elektroniczną.
Czytelna prezentacja wystawianych dokumentów na ekranie monitora.
Pełna obsługa magazynu i dokumentów magazynowych:
- Obsługa wielu magazynów (wspólne dane kartotekowe i systemowe dla wszystkich magazynów, rozłączne dane dla dokumentów handlowych).
- Wystawianie dokumentów magazynowych: PZ i WZ, PW i RW, MM, korekt.
- Możliwość elektronicznego przekazywania dokumentów między oddziałami firmy.
- Pełna ewidencja stanów magazynowych (rozliczanie ilościowo-wartościowe towarów).
- Możliwość tworzenia zestawień towarów, które przekroczyły stany minimalne lub maksymalne.
- Obsługa numerów seryjnych towarów.
Pełna obsługa dokumentów handlowych i kasowych:
- Wystawienie dokumentów sprzedaży i zakupu: faktur VAT, paragonów, faktur zaliczkowych, faktur wewnętrznych, rachunków, faktur korygujących, dokumentów walutowych (transakcje wewnątrz wspólnotowe, eksport, import, sprzedaż walutowa w kraju) i faktur VAT RR.
- Dokumenty kasowe - KP, KW.
- Możliwość użycia w każdym z dokumentów jednej z trzech, automatycznie przeliczanych, jednostek miary dla towaru.
- Możliwość wystawiania dokumentów na podstawie wcześniej sporządzonych dokumentów związanych (np. faktur z dokumentów magazynowych lub zamówień).
- Możliwość wystawienia i drukowania całego zestawu dokumentów związanych w jednej operacji (np. faktura, WZ, KP).
- Obsługa zamówień własnych i obcych (wystawianie dokumentów sprzedaży i wprowadzanie zakupu na podstawie zarejestrowanych przez program zamówień).
- Możliwość udzielenia odrębnych rabatów do ceny lub wartości dla każdej pozycji.
- Możliwość ręcznej modyfikacji cen w momencie wystawiania dokumentu.
- Możliwość elektronicznego przekazywania dokumentów między kontrahentami użytkującymi program SYMFONIA® Handel Premium.
Możliwość użycia jednej z trzech automatycznie przeliczanych jednostek miary.
Obsługa transakcji gotówkowych i bezgotówkowych w firmie:
- Możliwość tworzenia raportów kasowych.
- Wystawianie przelewów własnych i rejestracja przelewów obcych.
- Obsługa dowolnych form płatności, m.in.: czeki, karty kredytowe, kompensaty.
- Tworzenie dowolnej liczby rejestrów pieniężnych.
- Rozliczanie należności i zobowiązań (możliwość rozliczania cząstkowego - płatność podzielona na części).
Obsługa transakcji gotówkowych i bezgotówkowych w firmie. Rozliczenia.
Wygodne planowanie i prowadzenie określonej polityki sprzedaży:
- Możliwość określenia warunków sprzedaży: sposobu i terminu płatności, cen sprzedaży, wysokości rabatu, wielkości kredytu w kartotece kontrahentów (dla kontrahenta, grupy kontrahentów).
- Definiowanie czterech cen sprzedaży dla każdego towaru.
- Indywidualne ceny i upusty dla kontrahenta na dany towar.
- Możliwość określenia kwotowych i procentowych upustów ilościowych dla wybranych towarów.
- Możliwość prowadzenia cenników w walutach.
- Pomoc w naliczaniu bieżących cen. Wyznaczanie cen na podstawie zadanych poziomów marży lub narzutu.
- Możliwość przeprowadzania operacji grupowych, np. zmiana cen dla grupy towarów lub zmiana warunków sprzedaży w grupie wybranych kontrahentów.
Szybki dostęp do wszystkich potrzebnych informacji:
- Możliwość łączenia danych z wielu oddziałów firmy (poprzez import całego zestawu dokumentów) w centralnej bazie.
- Porządkowanie informacji na wiele różnych sposobów, w zależności od potrzeb Użytkownika. Różne formy organizacji kartotek: liniowa, jednopoziomowa, hierarchiczna (struktura drzewa), zdefiniowana przez Użytkownika.
- Możliwość zmiany organizacji informacji w każdym momencie pracy z programem.
- Szybkie i proste wyszukiwanie informacji w kartotekach według różnych kryteriów, np. po kodzie, nazwie, numerze, serii dokumentu.
- Możliwość tworzenia własnych raportów za pomocą narzędzi wbudowanych w program.
- Możliwość uszeregowania danych w zestawieniach według różnych kryteriów. Sortowanie malejące i rosnące według dowolnej kolumny zestawienia.
Selekcja, sumy cząstkowe i sortowanie danych w zestawieniach.
Bogaty zestaw raportów oraz zestawień magazynowych i handlowych:
- Zestawienia handlowe (globalne, grupowe, szczegółowe) za dany okres, według dokumentów, kontrahentów i towarów.
- Kontrola rozrachunków i możliwość ich zestawienia według dowolnego kryterium. Zestawienie historii rozrachunków z kontrahentem.
- Zestawienie dokumentów niezapłaconych, pomoc w pilnowaniu terminów płatności.
- Przygotowanie deklaracji Intrastat przywóz i Intrastat wywóz w formie elektronicznej.
- Zestawienia sprzedaży za dany okres i według osób wystawiających dokumenty.
- Zestawienia towarów poniżej stanów minimalnych oraz przekraczających stany maksymalne.
- Protokoły przeceny przeznaczone do aktualizacji wyceny aktywów obrotowych.
- Możliwość tworzenia cennika dla wybranych towarów oraz dla określonego kontrahenta.
- Zestawienie stanów magazynowych na koniec dowolnego okresu.
- Możliwość śledzenia ruchu towarów w magazynach (w ujęciu historycznym).
- Tworzenie formularzy i zestawień inwentaryzacyjnych.
Kontrola rozrachunków.
Współpraca z programami Finanse i Księgowość Premium i Finanse i Księgowość Forte oraz Mała Księgowość Premium:
- Tworzenie wielu schematów księgowań dla dokumentów z dowolną liczbą dekretów. Możliwość definiowania syntetyk i analityk oraz sposobu podziału księgowanych kwot na części.
- Automatyczna synchronizacja kartotek kontrahentów z programami Finanse i Księgowość Premium, Finanse i Księgowość Forte oraz Mała Księgowość Premium.
- Możliwość przekazywania zadekretowanych dokumentów bezpośrednio do bufora programu Finanse i Księgowość Premium i Finanse i Księgowość Forte.
- Przekazywanie danych z dokumentów wystawianych przez program Handel Premium do programu Mała Księgowość Premium.
Współpraca z pakietem MS Office i innymi programami pracującymi w środowisku Windows:
- Zautomatyzowane przekazywanie danych do programów tworzących MS Office 2000/XP/2003.
- Możliwość kopiowania zestawień do schowka Windows i wykorzystywania ich w innych programach.
- Wydruk dokumentów sprzedaży do plików w formatach RTF i HTML.